نخبگان کارآفرین
نخبگان کارآفرین

شخصیت شناسی ونقش آن در تصمیم گیری

تصميم گيري با منطق استدلالي يا شمی و شهودی به كدام يك اعتماد كنيم ؟! ‏‎

‏‎ چگونه است که انتخاب رشته پزشکی برای یک نفر انتخاب ‏‎درستی است و برای فرد دیگر فاجعه؟ ‏‎چرا ارتقاء در یک موقعیت خاص برای یک فرد بهترین تصمیم و برای دیگری یک سقوط در زندگی است؟خوب پاسخ ساده است! ‏‎چون ما انسان ها متفاوتیم، ترجیحات متفاوتی داریم، نیازهای ما متفاوت بوده و توانمندی هایمان نیز متفاوت است. ‏‎تیپ های شخصیتی گوناگون مانع از این می شود تا به شیوه یکسانی به احساس رضایت دست یابیم.
آيا دوست داريد به كشف ويژگيهاي شخصيتي خود بپردازيد و بياموزيد كه در موقعیت های تصمیم گیری چگونه نیازهای خود را در نظر گرفته و ‏‎بهترین تصمیم را درراستای کسب اهدافمان اتخاذ نمایید . 

 

با انجام تست شخصيت شناسي (MBTI )خودتان را بهتر مي شناسيد .

خودشناسی به شما کمک می‌کند، انتخاب بهتر و درست‌تری در همه ابعاد زندگي خود داشته باشید .
آزمون تیپ شخصیتی تلاش می کند به چهار سئوال زیر پاسخ دهد؟

١.شناسايی اين که ما با دنيا چگونه تبادل و تعامل می کنيم؟
٢.انرژی خود را به کجا هدايت می کنيم؟
٣.اطلاعات را چگونه جمع آوری می کنيم؟
٤.چگونه تصميم می گيريم و ترجيح می دهيم در شرايط سازمان يافته فعاليت کنيم يا استقلال بيشتری داشته باشيم؟ در  MBTI  جهار  معیار کلی در فرد مورد تحلیل قرار می گیرد که عبارتند از :
١. برون گرا یا درون گرا بودن
٢. حسی یا شهودی بودن
٣. فکری یا احساسی بودن
٤. منضبط یا ملاحظه کار بودن

 
یکی از بهترین راه‌های شناخت خود و ديگران ،آموزش شخصيت شناسي به روش «MBTI‌» است.

فایلهای مرتبط :
شخصیت شناسی یا روانشاناسی شخصیت :شخصیت تشکیل شده است از الگوهای ویژه فکری، احساسی و رفتاری که هر فرد را از افراد دیگر متمایز می‌سازد. شخصیت، سرچشمه درونی دارد و در طول حیات، تقریباً پایدار باقی می‌ماند.روان‌شناسی شخصیت، ویژگی‌های یگانه افراد و نیز مشابهت‌ها بین گروه‌هایی از افراد را مورد مطالعه قرار می‌دهد.