نخبگان کارآفرین
نخبگان کارآفرین

سوالهای جادویی که هر روز صبح باید از خود بپرسیم

هنگام صبح ذهن شما مانند یک دفتر نقاشی سفید و خالی است، هر آنچه در صفحات اول آن هنگام صبح تصویر کنید اهمیت فوق العاده ای برای کل روزتان خواهد داشت…

یکی از مهارت های مهمی که به عنوان یک کارآفرین باید در آن مهارت داشته باشید پرسیدن سوالات درست در هنگام صبح است. سوالات درست یعنی سوالات خوشبینانه و باز. سوالاتی که به ضمیر ناخودآگاهتان غیر مستقیمی برنامه ای میدهد تا در طی روز در پی انجام آنها باشد، فرصت ها را کشف کند و در پی دستیابی به اهدافتان حرکت کنید.


سوالاتی که به محض بیدار شدن باید از خودتان بپرسید تا شاهد یک روز شگفت انگیز و جادویی باشید.
 


1. امروز به چه کسی میتونم کمک کنم؟

معمولا زیاد شنیدید که گفته میشود “با مردم مهربان باشید، هرکسی در زندگی خود در حال نبردی است…” بسیار راحت تر است، تا مانند مردم عادی، هر روز صبح که بیدار میشوید اولین افکارتان ” اه ه ه … چقدر بد خوابیدم دیشب. ” ، ” وای امروز چقدر کار ریخته رو سرم، کی میرسم تمومشون کنم!!!! ” باشند، اما آیا سودمند نیز هستند؟
البته این افکار کاملا طبیعی هستند زیرا 70% مواردی که در روز میبینید حاوی پیام منفی است و ذهن انسان خود به خود عادت کرده است تا هرروز صبح خود را با افکار منفی شروع به پر کردن کند اما شما برای موفقیت باید کاری را انجام دهید که مردم عادی انجام نمیدهند.یعنی، هر روز صبح با پرسیدن سوال “امروز به چه کسی میتونم کمک کنم؟” یک روند مثبت فکری را شروع کنید؛چرا مثبت؟ زیرا هنگامی که شما سوال”به چه کسی میتونم کمک کنم؟” میپرسید به معنی آن است که “من چیزی برای اهدا کردن دارم، من چیزی برای بخشیدن دارم”و البته زمانی این سوال قدرتمندتر میشود که شما در پی ارزشدهی باشید؛زمانی را صرف طوفان ذهنی کنید که چطور میتوانید به دیگران کمک کنید؟ به چه کسی میتوانید با یک تشکر دلنشین به یاد ماندنی اهدا کنید؟ و یا حداقل چه کسی نیازمند لبخند شماست تا امروز آنرا به او اهدا کنید؟

  

2. امروز چه کاری را میتونم بهتر از قبل انجام بدهم؟

این سوال میتواند بسیار خاص و یا ویژه خودتان باشد، اما هدف آن ایجاد اضطرار در انجام بهتر کاری است که قبلا نیز انجام میدادید.
آیا باید ورزش میکردید اما ورزش نکردید زیرا خوابتان می برد؟
چطور میتوانید کاری را که سال ها آرزویش را داشتید مجددا شروع کنید؟
آیا با دوستتان حرفتان شده و نمیدانید چکار کنید؟
طوفان ذهنی هنگام صبح تان باید در پی یافتن راه هایی برای حل آنها باشد.شاید یک معذرت خواهی کوچک، شاید یک زنگ به شریک قدیمی یا یک تصمیم جدی برای شروع وزش راه حل شما باشد،اما تا زمانی که نپرسید، ذهنتان در پی پاسخ نخواهد بود.البته لازم به ذکر است، هدف این سوال کمال گرایی یا ظاهر سازی نیست، بلکه ایجاد یک تلنگر ذهنی برای یک تلاش بیشتر روزانه. مانند موفقیت که هرگز یک شبه امکان پذیر نخواهد بود، شما نیز هرگز نمیتوانید یک شبه یک رهبر بی نقص یا یک کارآفرین زبده باشید. بلکه با پیشرفت های کوتاه در بلند مدت.

 

3. امروز چطور میتونم ارزش بیآفرینم؟

شاید به نظر مشابه سوال اول باشد اما هدف این سوال ایجاد ارزش در کار و زندگی شماست. تقریبا تمام کسب و کار های موفق خواسته یا ناخواسته با ایجاد ارزش در زندگی مشتری توانستند به چنین موفقیتی برسند. کسب و کار شما نیز باید چنین روندی را در پیش بگیرد. هدف شما ایجاد ارزش از طریق محصول برای مشتری است نه کسب سود و پول مشتری.
کاری که شما باید انجام دهید بهتر کردن زندگی مشتریانتان است، این میتواند از طریق ارائه خدمات بهتر، محصولی بهتر یا حتی گفتن یک تشکر صمیمانه باشد. ارزشی که انگیزه ایجاد آنرا دارید به طرز عجیبی با موفقیت شما و کسب کارتان گره خورده است پس آنرا جدی بگیرید و از فردا صبح شروع کنید با طوفان مغزی ارزشهایی که مشتریانتان خواهان آن هستند را ایجاد کنید.