نخبگان کارآفرین
نخبگان کارآفرین

قرارداد انتقال مالکیت برند و علامت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۶/۳۱

جهت دریافت  کامل متن اختصاصی قرارداد و مشاوره با شماره 77502099-021 تماس حاصل فرمائید. .

 

قرارداد انتقال علامت تجاری چه کاربردی دارد؟

برابر با مقررات مقرر در آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری (مصوب ۱۳۸۶)، هرگونه انتقال علامت تجاری ثبت شده باید در مرجع ثبت به ثبت برسد. از این روی برای انجام فرآیند نقل و انتقال باید قراردادی جامع میان طرفین به امضا رسد. با استفاده از این قرارداد، مالک علامت تجاری، مالکیت خود را به طور کامل و قطعی به شخص دیگری انتقال می‌دهد و خریدار می‌تواند کمال بهره‌برداری را از علامت داشته باشد.
در زمان انعقاد قرارداد انتقال علامت تجاری باید به چه نکاتی توجه نماییم؟

فروشنده باید مالک علامت باشد، در نتیجه گواهی ثبت علامت را حتماً رؤیت نمایید.

علامت در چه طبقاتی به ثبت رسیده؟ و آیا شما مایل به خرید علامت در کلیه طبقات هستید؟

طبقات ثبت برند یا جدول طبقه بندی کالا، دسته بندی است در 45 طبقه که بر طبق آن کالا یا خدمات در دسته های مشابه دسته بندی می گردند. شما چنانچه قصد خرید ، انتقال و یا ثبت برند و یا علامت تجاری خود را دارید، باید در  در طبقه ای که فعالیت می کنید، ثبت کنید.

در صورتی که مجوز یا مدرکی دال بر فعالیت در یک طبقه نداشته باشید نمی توانید برندتان را در آن طبقه ثبت کنید.

انتقال علامت تجاری حسب مقررات قانونی حتماً باید در قالب تنظیم سند صلح رسمی در دفترخانه صورت پذیرد.

جدول طبقه بندی کالا
مفهوم برند در 4 دسته انفرادی، فامیلی، شرکتی و از ترکیبی از سه مورد قرار می گیرد که طبقات ثبت علامت تجاری در 4 بخش طبقه بندی محصولات غذایی ، لوازم خانگی، آرایشی بهداشتی و سایر طبقات تقسیم بندی می شود این طبقه بندی ها خود در 45 ردیف مختلف با کاربرد متفاوت قرار می گیرند.

نکته: شما باید با توجه به خدمات و فعالیتی که انجام می دهید، برند خود را قبل از اقدام برای ثبت، در هر یک از این طبقات جستجو کنید و قبل از ثبت، نام انتخابی خود را استعلام بگیرید.