نخبگان کارآفرین
نخبگان کارآفرین

ویژگی شخصیتی افراد درون گرا

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۱

در جامعه به افراد درون گر برچسبی نظیر آدم موذی، آب زیركاه، بی انرژی یا كم انرژی، مرموز، نچسب، منزویو عنق می زنند در صورتی که اطلا چنین چیزی نیست .

درونگرایی در ادبیات کارل گوستاویونگ:
 یونگ یکی از نخستین کسانی است که مفهوم درونگرایی و برونگرایی را رواج داد.در مدل یونگ، درونگرایی و برونگرایی یک ویژگی دوگانه یا دوقطبی (Dichotomy) محسوب می‌شود. به این معنا که شما یا درونگرا هستید یا برونگرا.

مارتین اولسن لانی روان درمانگر و نویسنده کتاب ” فواید درونگرا بودن” می‌گوید: 
درونگرایی یک طبیعت وخلق وخوی اصلی است. درونگرایی هرچیزی را در زندگی شما تحت تاثیر قرار میدهد.

 

اگر مطمئن نیستید که شما فردی درونگرا هستید یا برونگرا این ۲۳ نشانه درونگرایی را بخوانید و ببینید که کدام یک از آنها را در خودتان پیدا می‌کنید.
1-افراد درونگرا آرزومند اصالت و صداقت در تعاملات خود هستند. 
2-صحبت کردن در مورد موضوعات بی‌اهمیت را آزاردهنده می‌دانید.
3-اغلب در میان جمع احساس تنهایی را تجربه می‌کنید حتی در میان افرادی که آنها را به خوبی می‌شناسید.
4-اگرچه شما به مهمانی می‌روید اما هدفتان دیدن افراد جدید در آنجا نیست شما ترجیح میدهید با افرادی وقت بگذرانید که آنها را می‌شناسید.
5-در مذاکره گفت‌وگوهای بی هدف، بی‌اهمیت و حاشیه پردازی احساس حقه باز بودن و تصنعی بودن را در شما به‌وجود می‌آورد.
6-شور و اشتیاق زیادی به مفاهیم عمیق دارید افراد درونگرا دوست دارند با کتابها و فیلم های تامل برانگیز سرگرم باشند.
7-افراد درونگرا یکنواختی را دوست دارند و با هر تغییری به راحتی پریشان و آشفته می‌شوندو با کوچکترین محرکی در شرایط و محیط غرق می‌شوند.
 8-استرس سخنرانی در برابر ۵۰۰ نفر برای شما کمتر از استرس معاشرت با این ۵۰۰ نفر بعد از پایان سخنرانی است.
9-افراد درونگرا می‌توانند به رهبران و سخنرانان بی‌نظیری تبدیل شوند. اگرچه این باور عمومی غلط وجود دارد که آنها به شدت خجالتی هستند.
10-درونگرایان در هر جای ممکن از محاصره شدن توسط افراد پیرامون خود جلوگیری می‌کنند.
11-پس از یک فعالیت طولانی مدت شما خاموش و بی‌انرژی می‌شویدو پس از آن نیاز دارید که در مکانی خلوت مستقر شده و انرژی‌های از دست رفته خود را احیا کنید.
12- با یک فرد برونگرا دوست میشوید زیرا می‌گویند قطب‌های مخالف یکدیگر را جذب می‌کنند.افراد برونگرا شما را تشویق به خوشگذرانی و زیاد جدی نگرفتن زندگی میکنند.
13-متمرکز هستید وبجای اینکه کارهای متنوع انجام دهید، ترجیح می‌دهید که در یک حوزه حرفه‌ای شوید.
14-شما به‌صورت فعالانه از هرگونه نمایشی که مشارکت مخاطب را به همراه داشته باشد اجتناب می‌کنید.
15-افراد درونگرا اغلب چشمانی تیز و حساس نسبت به جزییات دارند. آنها به چیزهایی توجه می‌کنند که ممکن است دیگران متوجه آنها نشود. 
16-تحقیقات نشان می‌دهند که فعالیت مغز در هنگام پردازش اطلاعات بصری در افراد درونگرا بیشتر از افراد برونگرا است.
17-همواره یک گفت‌وگوی ذهنی درون ذهن شما در جریان است. بیشتر افراد درونگرا نیاز دارند که ابتدا فکر و پس از آن صحبت کنند.
18-فشار خونتان پایین است پژوهشی که در سال ۲۰۰۶ در ژاپن انجام شد نشان داد که فشار خون در افراد درونگرا پایین تر از افراد برونگرا است.
19-افراد درونگرا همواره در حال مشاهده هستند و اطلاعات بسیار زیادی دریافت می‌کنند.آنها قبل از سخن گفتن فکر میکنند و به همین دلیل عاقل تر از سایرین به نظر می‌رسند.
20-افراد درونگرا علاقمند هستند که زیاد فکر کنند و تحلیل گر باشند و همین می‌تواند آنها را خردمندتر از دیگران نشان دهد.
21-محیط پیرامونتان به شما احساس شعف و شادمانی نمی‌دهد. چگونگی پردازش تجربه‌ها در مرکزهای پاداش مغز افراد درونگرا و برونگرا تفاوتی قابل توجه با یکدیگر دارد.
22- شما نویسنده هستید.توانایی برقراری ارتباط نوشتاری در افراد درونگرا معمولا بیشتر از ارتباط حضوری و کلامی است و بسیاری از آنها به حرفه خلاقانه و انفرادی نویسندگی روی می‌آورند.
23-دوره هایی از اشتغال، خلوت گزینی و فعالیت اجتماعی به‌صورت متناوب در زندگی شما دیده می‌شود.افراد درونگرا می‌توانند حول محور ” نقطه هدف” درون گرایانه خود در حرکت باشند.

نقطه‌ای به نام ” نقطه بهبودی” ( نقطه بازیابی) وجود دارد که ظاهرا با میزان تعاملات برقرار شده توسط فرد درون گرا در ارتباط است. هریک از افراد درونگرا چرخه خصوصی مختص خودش را دارا است.